عصرعلم

Search
Close this search box.

خواص روغن بنفشه چیست؟ چگونه آن را مصرف کنیم؟

خواص روغن بنفشه

روغن بنفشه از دل گل بنفشه با خواص درمانی، دارویی معجزه‌آسا بدست می‌آید. این روغن به روش تقطیری، تولید می‌شود و از جمله روغن‌های فرار محسوب می‌شود. روغن بادام شیرین، روغن جوجوبا و روغن نارگیل از جمله روغن‌های حاملی هستند که می‌توان از آن‌ها در کنار روغن بنفشه استفاده کرد.

این روغن با داشتن ۷۷٪ چربی‌های اشباع نشده در زمره مهمترین روغن‌ها قرار گرفته که به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند و البته در تولید محصولات آرایشی، زیبایی و بهداشتی هم مورد مصرف قرار می‌گیرد.

خواص روغن بنفشه

ضد التهابات بدن و پوست

روغن بنفشه دارای ترکیبات ضد التهابی است و به همین دلیل استفاده از این روغن برای افرادی که از درد روماتیسم و ​​آرتروز رنج می‌برند، درد مفاصل دارند و یا پوست‌شان ملتهب شده است، توصیه می‌شود.

کاهش استرس و بی‌خوابی

این روغن با رایحه خنک و خوش بویی که دارد به کاهش میزان استرس کمک می‌کند و در درمان بی‌خوابی نیز مؤثر است. بخور روغن بنفشه یا استفاده از آن در وان حمام برای افراد مستعد بی‌خوابی و سردرد توصیه می‌شود.

درمان عفونت‌های سینوس و بینی

استفاده از روغن بنفشه به دلیل داشتن خاصیت خلط ‌آور، به از بین بردن علائم سرماخوردگی نظیر احتقان سینوس و گلودرد می‌انجامد.

تسکین دهنده درد‌های عضلانی و سردرد

همان طور که گفته شد، روغن بنفشه خاصیت ضد التهابی دارد و البته به درمان سردرد‌های میگرنی، عصبی و ادامه دار هم کمک می‌کند و می‌تواند به گردش خون در عضلات نیز سرعت دهد تا به این ترتیب درد‌های عضلانی و میگرنی تسکین پیدا کنند.

بهبود دهنده پوست

روغن بنفشه برای کاهش چین و چروک، از بین بردن جای جوش، مهار آکنه‌های سنگین، کاهش اثر کک و مک و جلوگیری از عفونت‌های پوستی نیز کاربرد دارد.

تقویت‌کننده مو و کاهش دهنده آسیب‌های مو

از دیگر خواص روغن بنفشه می‌توان به تقویت مو‌ها اشاره کرد. این روغن در درمان شوره سر نیز مؤثر است و از ریزش مو‌ها نیز جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، ظاهری درخشان و فوق‌العاده به موهای‌تان می‌بخشد.

در کنار خواص ذکر شده، روغن بنفشه در کاهش وزن، کاهش مشکلات پوست و مو و بیماری‌های مرتبط با آن‌ها هم تأثیر دارد اما بهره بردن از تمامی این خواص، نیاز به داشتن یک روغن بنفشه اصیل و با کیفیت دارد.

روش مصرف روغن بنفشه

روغن بنفشه بسته به نوع و کاربردی که از آن توقع دارید، روش مصرف متفاوتی دارد. برای تسکین درد‌های موضعی، مالیدن چند قطره از آن به نقطه مورد نظر و ماساژ دادن توصیه می‌شود.

برای سردرد، بی‌خوابی و استرس می‌توان روی شقیقه و زیر بینی چند قطره از آن را مالید یا بخور کرد.

برای مشکلات پوست و مو نیز روزانه چند قطره از این روغن  را در محل مورد نظر ماساژ دهید.

در تمامی مراحل به یاد داشته باشید که هم تداوم و هم استفاده روزانه از روغن بنفشه می‌تواند در کنار اصالت روغن به بهبود شما کمک کند.

قیمت روغن

یکی از دغدغه‌های همیشگی خریداران، قیمت محصولات است. البته که یکی از فاکتور‌های مهم خرید، قیمت است اما انتخاب شما بین یک محصول تقلبی با قیمت پایین که تأثیر‌گذاری کمی دارد و یک محصول با اصالت و با قیمت مناسب که موجب پیشرفت روند روغن درمانی می‌شود، کدام است؟

روش تشخیص روغن بنفشه اصل

تشخیص اصل بودن روغن بنفشه، آن هم با مشخصات ظاهری نظیر بو، مزه، رنگ و غلظت کاری دشوار است و نمی‌تواند به شما اطمینان دهد که روغن باکیفیتی را خریداری می‌کنید. چرا که برخی از افراد از اسانس و رنگ‌های مصنوعی استفاده می‌کنند تا یک روغن، خالص و اصل به نظر بیاید.

روش‌های آزمایشگاهی هم گرچه مطمئن است اما هزینه زیادی دارد. به همین دلیل بهتر است از یک برند معتبر و با اصالت که سال‌هاست امتحان خود را پس داده است، خرید خود را انجام دهید.

خرید روغن بنفشه قانون

اگر برای بهبود وضعیت سلامتی‌تان تصمیم به خرید روغن بنفشه قانون دارید، می‌توانید با خیال راحت، یک خرید مطمئن و به‌صرفه داشته باشید. برند قانون برای تمام مشتریان خود از سراسر کشور، خدمات ویژه‌ای را در نظر گرفته است. ارسال رایگان محصول، تحویل کالا درب منزل و عودت کامل مبلغ در صورت هرگونه نارضایتی حتی با مصرف روغن تا آخرین قطره، از جمله خدماتی است که برند قانون با توجه به اصل مشتری‌مداری به شما عرضه می‌کند تا خرید مطمئن و آسانی را تجربه کنید.

مطالب پیشنهادی برای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *